Write in the guestbook

(173 Messages)

Dennis van Maren  |  Berghem (Nederland) 25-07-2019
Deze zomervakantie wilden wij met een camper een rondreis in de Algarve maken. Na wat zoekwerk kwamen wij terecht bij Algarvecampers. Wat dit bedrijf al meteen onderscheidend maakte was het persoonlijke en vriendelijke contact met René. Maar ook het feit, dat zowat alles inclusief in de huurprijs is opgenomen, maakte het verschil. Waar je bij andere bedrijven voor heel veel geld spullen moet bijbetalen, zat bij Algarvecampers alles in de huurprijs inbegrepen. René heeft zelfs de moeite genomen om ons an het vliegveld op te halen en weg te brengen. Na een duidelijke uitleg over de camper, en waar we op moesten letten, zijn we vertrokken voor ons avontuur (was onze eerste camperreis). René, bedankt. We hebben mede dankzij jou een zorgeloze trip kunnen maken.

Cor & Adri  |  Leiden (Nederland) 03-07-2019
Vanuit Nederland met een vroege vlucht naar Faro. Op het vliegveld werden wij hartelijk begroet door René, een vrolijke Brabander. Hij bracht ons naar Vila Nova De Cacela waar de camper klaar stond. Het was voor ons niet de eerste keer dat we gingen toeren met een camper. Eerder waren we in Denemarken en het zuid westen van de VS geweest. Wat ons direct opviel was het enthousiasme waarmee René de uitleg gaf over de camper. Inge zijn echtgenote kwam ook nog even langs om kennis te maken. Ik had eerder gefietst in Portugal met een paar vrienden en we hadden nu besloten samen de route met de camper grotendeels over te doen. We hadden 2 weken uitgetrokken om het midden / zuiden van Portugal te bezoeken. Enkele highlights: Monsaraz, hier stonden we op een parkeerplaats met een machtig mooi uitzicht, 's-avonds gegeten bij Isabelle. Porco negro, heerlijk / Camping Os Anjos bij Campo Maior / Camping Quinta da Pomarinho bij Castelo Vide / Camping Lisboa aan de rand van Lisabon. Een prima plek om van hieruit Lisabon te bezoeken. De bus stopt t.h.v. de camping en een half uur later ben je in het centrum. Prachtige stad, 2 dagen gebleven en toen weer de rust opgezocht. Portugal is een mooi land met een vriendelijke bevolking. Om die reden hebben we vaak ook niet meer dan 60 km gereden om zoveel mogelijk te genieten. Kortom een aanrader en goed te doen als het de eerste keer is dat je met een camper gaat toeren.

PEMA  |  Woensdrecht (Nederland) 13-06-2019
PEMA (NEDERLAND) Juni 2019. Naar aanleiding van regelmatige advertenties van Algarvecampers.com in de weekend bijlage van de Volkskrant en de inmiddels 18 pagina’s lange lijst van goede (zonder uitzondering!!) reviews op de website hebben wij eind vorig jaar telefonisch contact gezocht met René. Wij hadden een bepaalde huurperiode in gedachte en hij stelde daarop voor om voor enkele dagen een voorlopige reservering te maken en deze kon definitief gemaakt worden zodra wij de heen- en terugvlucht geboekt hadden en zo geschiedde. Omdat wij pas tegen de avond op Faro zouden landen bood hij enkele dagen voor aankomst aan om voor ons de eerste noodzakelijke boodschappen te doen. Hij gaf ons zelfs al een (voorstel) lijstje per email, dit op basis van zijn eerdere ervaringen hiermee. Zo gezegd, zo gedaan en René haalde ons ook persoonlijk op zondagavond af van het vliegveld met de boodschappen al in z’n auto en reed naar zijn afhaalpunt . Dat is pas service! Op weg daarnaartoe stopte hij nog even bij een goede camping, waar wij de eerste nacht zouden kunnen staan. Deze was vlak bij hem in de buurt. Na de gebruikelijke uitleg en afhandeling van de papieren konden we al snel vertrekken naar deze overnachtingsplaats. Camper was extreem goed uitgerust. We hebben in vier weken een rondreis door Portugal gemaakt – met de klok mee - tot aan Santiago de Compostella. Vandaaruit weer terug naar beneden langs de Portugees / Spaanse grens en daarbij uiteraard de Douro vallei rondom Pinhao bezocht. Voor de geïnteresseerden: deze hele rondreis besloeg ongeveer 2.800 km en ook nog eens in mooi weer. Nog een opmerking: de tol op de snelwegen (zelf heel weinig gebruik van gemaakt) vonden wij relatief erg hoog en daarom wordt er waarschijnlijk amper op deze wegen gereden. Tol kwam toch nog op zo’n 90 Euro uit; dit kon via een kastje tegen de vooruit met René achteraf verrekend worden – heel handig en makkelijk. Camper ‘s morgens vroeg op de afgesproken dag al om vijf uur weer in kunnen leveren en René heeft ons daarna keurig afgeleverd op het vliegveld en ons nog een regenjas nagestuurd (niet hoeven te gebruiken) die we in de kast van de camper hadden laten hangen. Samengevat: 1. een goede camperverhuurder die net dat beetje extra service geeft, die hem uniek maakt. 2. Verder een adres dat je kunt aanbevelen aan deze en gene, die ook zo’n camperreis overwegen en daarbij ook geen taalproblemen willen ervaren. En een verhuurder die je tijdens de huurperiode altijd in je eigen taal kunt bellen, voor het geval dat nodig mocht zijn. 3. Door daar ter plekke bij Faro een camper te huren bespaar je bovendien een kleine vijfduizend kilometer heen en weer rijden ( en dagen aan tijd en kosten) vanuit Nederland. Na een vlucht van ca 2,5 uur stap je in Zuid Portugal uitgerust in de gereedstaande camper en kan ook jouw / jullie rondreis door Portugal beginnen. Veel “Algarvecamper” reisplezier!

Patricia, Johannes und Alexander  |  Freiburg (Germany) 28-11-2018
Wir, Eltern mit einem 1,5Jahre alten Kleinkind, verbrachten unseren Jahresurlaub vom 03.10. bis 17.10. in einem Wohnmobil von Rene. Es war einfach super! Der erste Kontakt per E-Mail war fast schon freundschaftlich. Rene bot sogar an, für uns einkaufen zu gehen, da wir am Anreisetag erst um 19:30Uhr landeten. Das Angebot haben wir dankend angenommen, sodass wir am nächsten Morgen zumindest mit Frühstück und Toilettenpapier :-) ausgestattet waren. Der Shuttle-Service vom und zum Flughafen in Renes top gepflegten Privatauto war auch ein Erlebnis: wir wurden umfangreich über das Land informiert und die Gesprächsatmosphäre war "wie wenn ich einen entfernten Onkel besuchen würde" - also fast schon familiär. Die Wohnmobilausstattung an sich (Geschirr, Besteck, etc.) ist vollständig, sodass wir gleich mit Urlaub starten konnten. Die Übergaben des Wohnmobils liefen ohne Probleme, unser Wohnmobil war in einem guten Zustand. Kurz: Genialer Urlaub, Rene ist supernett und hilfsbereit, schönes Wohnmobil, super Stellplätze (auch zum Wildcampen, was wir überwiegend gemacht haben), tolles Land. Wenn wir nicht noch andere Länder sehen wollen würden, wäre unser nächster Urlaub wieder in Portugal mit einem Wohnmobil von Rene, also genau so!

Frederik & Caroline  |  Brugge (België) 31-10-2018
Ons eerste Camper-ervaring in het prachtige Portugal, was meteen een schot in de roos! We hadden een trouwfeest van vrienden op Ilha da Armona, Algarve, in september 2018; een mooie streek van horen zeggen, maar onbekend terrein voor ons. Dus, de perfecte reden om een weekje verlof te boeken en de streek te verkennen. Toen we op het idee kwamen om een Camper te huren, zijn we na wat zoeken en recencies gelezen te hebben bij Algarve Campers terecht gekomen. Als Camper-leken, hadden we nog tal van vragen en na wat heen en weer gemail met Renée, voelden we het direct "Dit is het"! Op 25/9/2018 vlogen we naar Faro, waar Renée ons stond op te wachten. Na een klein uurtje rijden, en een super aangenaam gesprek, kwamen we op de Camperplaats aan, waar Renée ons met een heerlijke kop koffie uitgebreid het logboek doornam, de Camper en de nodige snufjes uitlegde en ons informeerde over de streek en de do's en don'ts van het kamperen. Wij huurden ook 2 fietsen bij Renée en mochten zelfs kostenloos onze lege koffers achterlaten om ruimte in laadbak te besparen. En toen waren we vertrokken. 7 dagen prachtig weer, ruwe natuur, mooie stranden, overal héél vriendelijke mensen, lekker eten, goedkoop leven, campervriendelijk land, en nog veel meer ... een onvergetelijk en overheerlijk avontuur!! De dag van vertrek, hebben we de Camper afgeleverd op de plaats van vertrek en reden we met Renée terug naar de luchthaven. Renée, hartelijk dank!! Voor de gastvrijheid en service krijg je van ons een dikke 10!

Paul&Erica van den Berg  |  Delft (Nederland) 08-10-2018
Wij hebben van 26sept. tot en met 3okt. een camper gehuurd bij Rene.Bij aankomst op het vliegveld stond Rene ons al op te wachten. bij aankomst op het camper terrein heeft Rene ons onder het genot van een kop koffie uitgelegd hoe het een en ander werkt. De camper was zeer goed uitgerust en alles zag er keurig netjes uit. wij hebben een week zonder enige mankeren door een gedeelte van de Algarve kunnen toeren. Het weer zat ons ook mee, wat natuurlijk ook meehelpt.Ik kan dan ook iedereen aanraden die ook zo iets wil de camper via Rene Weterings (algarvecampers.com) te huren. De service en de rust waar hij mensen mee op weg helpt is fenomenaal.

Marion, Claus, Luca & Rico  |  Eckental (Deutschland) 16-09-2018
In den Sommerferien verbrachten wir eine tolle Zeit in Renés Weinsberg-Camper an den Küsten der Algarve und in Andalusien. René hat uns am Flughafen abgeholt und in seinem Büro bei einer Tasse Kaffee herzlich empfangen. Er hat uns ausführlich in das Fahrzeug eingewiesen und uns dann mit ein paar guten Tipps auf die Reise geschickt. Das Wohnmobil hatte die perfekte Größe und Ausstattung für uns. Es hat alles rund um das Fahrzeug sehr gut geklappt und das Reisen viel Spass gemacht. René hat sich um alles zuverlässig gekümmert, der Umgang war unkompliziert. Jederzeit wieder gerne! Marion, Claus, Luca & Rico

Anna, Jerzy, Norbi  |  WROCŁAW, (Poland) 28-08-2018
Zdecydowaliśmy się na wynajęcie kampera od Rene i nie żałujemy! To były nasze pierwsze wakacje w kamperze, a Rene, który jest przemiłym i pomocnym facetem, wszystko nam wytłumaczył, pokazał co i jak robić. Samochód jest w bardzo dobrym stanie i jest świetnie zaopatrzony, 3 dorosłe osoby spokojnie się w nim mieściły. Wybrzeże Portugalii jest przepiękne i warto odkrywać je w kamperze, bo dzięki temu można spędzać cały czas w pobliżu plaży. Super przeżycie. English: it was our first time when traveling with motorhouse and it was amazing. Rene does amazing Jon looking after the car, that was clean and in very good shape. He also spent a lot of time we feel comfortable with motorhouse. And helped us with start and end of our travel picking up from airport and giving great pieces of advice. Traveling with motorhouse was amazing and we are going to do it again.

Betsie & Arthur  |  Boxtel (Nederland) 08-08-2018
Van 23 Juli t/m 6 Augustus hebben we een camper gehuurd bij Algarve campers. René heeft ons zoals afgesproken bij het vliegveld opgewacht en zijn naar de camperplaats gereden. Na een heerlijk bakje koffie heeft René ons alles uitgelegd over de camper, de koffers ingeladen en we konden op pad. We zijn 2 weken door zuid Portugal en een stukje Spanje gereden en we hebben veel plezier beleefd aan de camper. 6 Augustus hebben we de camper terug gebracht en René stond ons al op te wachten.

Nicky  |  Truro (Cornwall) 26-07-2018
We hired a camper from Rene for 10 days in July to travel and surf the west coast.Myself, husband, 16 year old son and a friend. Rene was brilliant he collected us at midnight from the airport and drove us to his site where he showed us everything in the camper. We had a fantastic time really enjoyed Portugal and found surf everyday.the camper was very comfortable and had everything we needed, we camped at beaches and on dirt roads with no problems.We found it difficult to get rid of waste water,loo etc but we found most campsites will allow you to pay and use the campervan sites to get rid of your waste.We enjoyed our travels so much we are going to return in May next year.we returned the van clean and tidy to Rene office and he drove us to the airport at lunchtime, he is a lovely chap and nothing was too much trouble. Thank you Rene for a great hoilday Nicky steve joe & Tom xxxx